Szilveszteri Hegyimaraton Cikkek
Cikkek:
Versenyek:
Eredmények:
Interaktív Térkép:
Online nevezés:
Sajtómegjelenés:
Történet:
Kapcsolat:
Facebook csoport:
Statisztika:
    
2016. Szilveszter
Orvosok a futásról - a maraton teljesítése után
Íme a klubok, akik a legtöbb sportolót adják a versenyre
Ismerd meg a győzteseket: villáminterjú a bajnokokkal
Ilyen volt a verseny a futók szemszögéből: egyéni beszámolók
Egy különleges teljesítmény maratonon: Nemes Róbert
Marathon Finishers: első teljesítések és a legtöbbszöri teljesítők
Egy helyen a versenyen készült felvételek
Sajtószereplés
Huszonkettedszerre is nagy siker volt az évzáró hegyimaraton!
Villámjelentés
Szilveszteri Hegyimaraton huszonkettedszer is!
Új térkép a verseny útvonaláról
Újra a Városi TV-ben a Mountain Man Marathon
Rendezői információk 3 nappal a verseny előtt
A háromszázezret is átlépte az oldal látogatottsága!
Boldog Karácsonyt az oldal minden olvasójának!
Fantasztikus 2016-os sikerek két MMM bajnoktól!
Pályabejárás december 18-án
Versenykiírás: XXII. Egerszegi Decathlon Mountain Man Marathon
Hegyimaraton: 2016-ban is!




















Orvosok a futásról - a maraton teljesítése után
2017.01.10


Négy kiváló futó, négy kiváló ember: de egy hivatás. A Hegyimaraton teljes, 41 km-es kihívását idén 43 futó teljesítette sikerrel, közülük négyen ugyanabból a szakmából érkeztek: mind a négyen orvosok. A teljesítményük elismerésén túl nagyon kíváncsiak voltunk a véleményükre is. Általában a futásról, az egészségről, és a kettő kapcsolatáról. A következő kérdésekkel "támadtuk le" őket, alatta pedig olvashatjátok a válaszaikat.

  • Mit javasolsz a kezdő futóknak, miért érdemes ezt a sportot választani?
  • Szakmádból adódóan érzel-e plusz motivációt a hosszútávfutáshoz (vagyis egy átlagemberhez képest látsz-e további egészségügyi előnyöket, amik a rendszeres mozgásból adódhatnak)? 
  • Orvosként mire figyelmeztetnél, mire kell vigyáznia az átlagfutónak, milyen veszélyekkel kell számolnia? 
  • Orvoskollégáid között mit tapasztalsz, hogyan fogadják a sportteljesítményedet? Pozitív példának kijáró tisztelettel vagy inkább csodabogárként tekintenek Rád?

 

Dr Lubics Szilvia

Miért a futás?
Leginkább azért, mert ez a legegyszerűbb sport. Nem kell hozzá semmi extra felszerelés, nem beszélve arról, hogy akkor lehet beszorítani a napba, amikor épp időnk van. Futni bármikor lehet.

Előnyök
A szabadban való mozgás a legjobb immunerősítő. Lelkileg pedig nagyon feltölt, kiegyensúlyozottá tesz. Sok-sok kalóriát éget, csökkenti a vérnyomást. Rendszeres futással megelőzhetők a daganatos, a szív- és érrendszeri betegségek, a mozgásszervi panaszok, a kóros ízületi elváltozások, valamint csökkenthető az asztma kialakulásának kockázata is. A futás komplexen átmozgatja az egész testet, javítja az inak, a csontok és az ízületek teherbírását, így megelőzi a csontritkulás kialakulását. 

Veszélyek
A legfőbb veszély, hogy beleszeret a sportba és "futóvá válik". :)
Igazándiból csak a fokozatosságra hívnám fel a figyelmet, a sérülések elkerülése végett, illetve a nyújtás fontosságára.

Kollégák
Azt hiszem mindkettő előfordul, ez attól is függ, hogy a kolléga sportol-e.

 

 

Dr Lubics György

Miért a futás?
A futás azért jó választás mindenkinek, mert a saját (eü-i) állapotához mérten tudja terhelni magát, ki-ki megtalálja az ideális távot, tempót. Ezen túl jól nyomon követhető a fejlődés, fokozatosan emelhető az edzésmennyiség, így kisebb a túlterhelés és sérülés veszélye.

Előnyök
A hosszútávfutáshoz nem ad plusz motivációt a szakmám, de (kis szóviccel élve) a hosszú távú futáshoz, vagyis ahhoz, hogy hosszú éveken át ne hagyjam abba, már igen. Hisz az is egy plusz motiváció, hogy tudom: a rendszeres mozgás segít karban tartani az egészségemet.

Veszélyek
Mielőtt elkezd valaki rendszeresen sportolni, nem árt egy általános orvosi vizsgálat, hogy van-e valamilyen tényező, amit figyelembe kell esetleg vennünk. Aztán pedig a fokozatosság elvét érdemes szem előtt tartanunk: így kerülhetőek el leginkább az izom, és ízületi problémák, és így kerülhető el a korai kiégés is.

Kollégák
Változó, attól függően, hogy a kolléga is sportos beállítottságú-e, vagy sem. Így van, akivel el tudok beszélgetni a kilométerátlagokról, van, aki képtelen megérteni, mi ebben a jó. Éppúgy működik ez, mint az élet más területéről érkező embereknél.

Gyuri a fentieken túl elmondta még, hogy a szilveszteri egerszegi verseny az egyik kedvence: különös a hangulata, nehéz, de szép a pályavezetés, igazi kihívás az év utolsó napjára.

 

 

Dr Fenyősi Zoltán 

Jómagam középiskolás koromban rendszeresen sportoltam (tájfutás), de az egyetemi évek alatt rendesen ellustultam és meghíztam, néhány évig dohányoztam is. Ennek persze a saját bőrömön is éreztem a nem  túl kedvező hatásait: sokat köhécseltem, nehezebben bírtam a terhelést, magas volt a vérnyomásom és a nyugalmi pulzusszámom. Családapaként többször elgondolkodtam, hogy ez így nincs rendben. Némi étrend- és életmódváltoztatást követően 37 évesen elkezdtem a sportot beépíteni az életembe.

Miért a futás?
Falun lakom, így végiggondolva a lehetőségeket annyiban maradtam magammal, hogy az ember lába mindig kéznél van. Nem kell hosszan készülni, utazni, csak beleugrani a futócipőbe és már indulhatunk is. A futás során az ember a saját testsúlyát cipeli, az izmok és izületek azonnali és nem túlzott visszajelzéseket kapnak a terhelés során (szemben a nulláról kezdett súlyzós edzésekkel). A testünk jelzéseire figyelve könnyen megválasztható az ideális tempó, esetleg rövid séták beiktatásával. Én kezdőként próbáltam reális célokat kitűzni magam elé: legyen rendszeres a mozgás: legalább hetente 3-4-szer el kell indulni. Tartson legalább 30 percig, kellemesen elfáradva, de nem a végletekig kifulladva fejeződjön be az edzés. Így úgy éreztem, hogy relatív gyorsan és sok pozitív visszacsatolást kapva fejlődök.

Előnyök
Az én szakmám egyik sarokköve az oxigén szállítás és igény közötti arány fenntartása. A rendszeres sport során további motivációt jelent, hogy az edzettség javulásával a szervezet belső egyensúlyának tartalékai jelentősen megnőnek. Ez a szervek működésének szempontjából kb. olyan mint az, hogy egy nagyobb teljesítményű autóval biztonságosabban be lehet fejezni egy előzést.

Veszélyek
A hobbiszintű futásnak, úgy mint más sportoknak lehetnek veszélyei: a fokozatosság be nem tartásával makacs és lassan gyógyuló izom- és izületi sérüléseket szerezhetünk be. A gyors sikerek, a kialakuló eufórikus hangulat (hurrá, lefutottam 5 km-t) könnyen a túledzettség tüneteihez vezetnek (pl egyre többet edzek, de nem fejlődök, tartósan fáradtnak érzem magam stb) Szóval vigyázzunk a ló túloldalával.

Kollégák
Kórházi orvosként sok kolléga között dolgozom. Közülük jónéhányan és az utóbbi időben egyre többen sportolnak. Közvetlen munkatársaim mindig kedvesen gratulálnak egy-egy verseny után, noha nekem a teljesítés a célom.

 

 

Dr Tompos Gábor

A futással vagy mozgással csak most barátkozóknak azt mondanám, hogy én azért szeretem és javasolom a futást, mert ennél egyszerűbb olcsóbban kezdhető, művelhető sportág nem nagyon van. Egy sportcipőn és egy laza, mozgást nem akadályozó ruhán kívül semmi különleges nem kell hozzá induláskor. Legfontosabb, a fokozatosság. Lassan, kicsinyenként szabad csak növelni a terhelést, a megtett kilométereket. Aki kis súlyfelesleggel áll neki, az sem szégyen, ha eleinte csak 20-30 percet sétál egyre nagyobb tempóban, aztán ahogy a szervezete illetve az ízületei hozzászoknak a terheléshez lesz abból idővel kocogás majd futás is. A futás alapvetően kicsit magányos sport ennek ellenére én azt javaslom kellene keresni egy társat. Ha az ember egyedül indulna futni könnyebben lebeszéli magát, most fáradt, késő van, hideg van, majd holnap... Ha társsal futunk akkor nem szabad cserben hagyni a másikat. Csak elindulni nehéz...

 

 

Mind a négy fénykép az idei versenyen készült, szerzőjük Bálizs Zsuzsa és Pezzetta Umberto.



A cikkhez mindenki hozzászólhat, egyetlen feltétel a versenyre jellemző kulturált és pozitív hangulat megtartása. Ha valamelyik évben már neveztél online a versenyre, az ott használt email címeddel és jelszavaddal (4 jegyű kódoddal) be is tudsz lépni a komment írása előtt (ha elfelejtetted a jelszavad, a nevezési oldalon kérhetsz emlékeztetőt).
Email: Jelszó:



987645 2017-09-18 20:11:20
Eκπτώσεις στα γυαλιά ηλίου [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban wayfarer[/url]. Οι χαμηλότερες τιμές που έγιναν ποτέ στα Rayban. Προλάβετε τα καλύτερα σχέδια πριν εξαντληθούν… Διάλεξε ανάμεσα σε 367 Γυαλιά Ηλίου Ray Ban Γυναικεία το προϊόν που σου ταιριάζει στην καλύτερη τιμή. Μοντέλα 2017. [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban γυαλι?[/url] Γυαλιά Ηλίου [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban ανδρικα[/url], Γυναικεία Γυαλιά Ηλίου Ray Ban, Ανδρικά Γυαλιά Ηλίου Ray Ban, προσφορές γυαλιά ηλίου, αγορά γυαλιά ηλίου. Αγοράστε 1.016 [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban wayfarer[/url] Γυαλιά ηλίου σε οικονομικές τιμές από το online κατάστημά μας. Γρήγορη και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα. Polaroid - Επώνυμα Γυαλιά Ηλίου στις καλύτερες τιμές της αγοράς. [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban ορασεω?[/url] Μη χάσετε τις μοναδικές προσφορές μας! Αγοράστε αυθεντικά γυαλιά ηλίου [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban π?ληση[/url] , στην καλύτερη τιμή και Δωρεάν ... Ηλίου rayban Ανδρικά | Γυαλιά Ηλίου rayban Γυναικεία | Γυαλιά οράσεως rayban Η καλύτερη τιμή, ευκαιρίες & προσφορές για [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban Sunglasses[/url]. Σύγκριση προϊόντων, τιμών & χαρακτηριστικών. Δες αξιολογήσεις ... Γυναικεία Γυαλιά Ηλίου. Carrera, D&G, Gucci, [url=https://www.rayban.com.gr]ray ban greece[/url], Tommy Hilfiger και πολλά ακόμα επώνυμα γυαλιά στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα.

A verseny rendezői: Zalaegerszegi Triatlon Klub - Zalaegerszegi Tájékozódási Futó Club - Zalaegerszeg MJV Önkormányzata - ZSZC Deák Ferenc Gimnáziuma, Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája - Zalaegerszegi Aszfaltszaggatók SE - Egerszegi Sport és Turizmus Kft
Az oldalt készítette: Lakatos Roland    2012. december    info@szilveszterihegyimaraton.hu
oldalletöltés ma: 206